Hacosi

Tevredenheidsenquêtes 2020

Cvba Wonen voerde in 2020 tevredenheidsmetingen uit bij volgende doelgroepen:

  • Kandidaat-huurders
  • Huurders bij wie een onderhoud of herstelling werd uitgevoerd
  • Nieuwe huurders
  • Bezoekers van de nieuwjaarsrecepties

Hieronder de belangrijkste cijfers:

 

Kandidaat-huurders

Conclusie

Over het algemeen zijn de resultaten van deze bevraging goed. Uit deze bevraging blijkt dat er nog steeds mensen zijn die de informatie omtrent de inschrijvingen niet goed begrijpen. Cvba Wonen zal zich daarom inzetten om de documenten om ze zetten naar klare taal. Ook de opties voor de woningkeuzes zullen worden aangepast. Er wordt gezorgd voor een overzichtelijke, visuele sterke lay-out die ook begrijpelijk is voor mensen die de Nederlandse taal niet beheersen.

Nieuwe huurders

Conclusie

Vorige jaar kregen wij het de conclusie dat 15,38 % huurders hun huurcontract, het reglement van inwendige orde en de uitleg niet voldoende begrepen omwille van de taalbarrière. Dit jaar zien wij een positieve verbetering. Niemand heeft aangegeven dat de uitleg onvoldoende was. Cvba Wonen heeft aanzienlijke inspanningen gedaan door gemakkelijke brochures op te maken, een duidelijk stappenplan voor de verhuring op te maken en de huurovereenkomst te vereenvoudigen.   

Onderhoud en herstellingen