Inrichting van de woning

2.1 Vloeren (linoleum, steen, vinyl en laminaat) en tapijten

Onderhoud

Reinig de vloer elke week met water en een schoonmaakmiddel voor vloeren. 

Onderhoud

Reinig linoleum nooit met teveel water. Gebruik een aangepast product voor het reinigen van linoleum.
Dek alles af met plastic of kranten bij schilderwerken.

Herstelling

 Wat is er aan de hand   Wie herstelt / wie is verantwoordelijk
 Er zijn schrammen, barsten,, vlekken of gaten in de vloer  De huurder
 De voegen van het linoleum of vinyl zijn losgekomen  SHM
 De vloer is omhoog gekomen of verzakt  SHM
 Er zijn scheuren ingekomen door verzakking van het gebouw       SHM


2.2. Plinten (stenen, houten en plinten in plastic)

Onderhoud

Reinig de plinten om de 6 maanden met een vochtige doek.
Vernis of schilder houten plinten om de 5 jaar.
Kleef de plinten af met plakband voor het schilderen van de muren.
De stenen plinten mogen niet overschilderd worden.

Herstelling

 Wat is er aan de hand   Wie herstelt / wie is verantwoordelijk
 Eén of enkele plinten hangen los door beschadiging of slecht onderhoud.       De huurder
 Er zijn krassen of barsten in de plinten  De huurder
 Meer dan 10 plinten hangen los door zetting of stijgend vocht  SHM


2.3 Muurtegels

Onderhoud

Poets de tegels elke week.

Herstelling

 Wat is er aan de hand   Wie herstelt / wie is verantwoordelijk
 Enkele muurtegels zijn gebarsten of gebroken door er tegen te stoten       De huurder
 Er zijn vlekken op de muurtegels  De huurder
 Er is waterschade omdat er muurtegels ontbreken  De huurder
 De muurtegels komen los door een fout van de huurder  De huurder
 De muurtegels komen los door zetting van het gebouw  SHM

Opgelet!

Gebruik het bad niet als douche als uw muurtegels niet tot aan het plafond komen.
U mag geen gaten boren in de tegels.
U mag de tegels niet schilderen of behangen.

2.4 Spiegels

Onderhoud

Reinig de spiegels elke week met water en schoonmaakmiddel.

Herstelling

 Wat is er aan de hand   Wie herstelt / wie is verantwoordelijk
 Er zijn vlekken op de spiegel
 De huurder
 De spiegel is gebarsten of gebroken  De huurder
 De klemmen om de spiegel te bevestigen zijn weg       De huurder
 De spiegel is versleten  SHM


2.5 Gordijnen (indien eigendom SHM)

Onderhoud

Hang gordijnen enkel op aan daarvoor voorziene rails.
Hang de gordijnen nooit op met duimspijkers of nagels. 

Herstelling

 Wat is er aan de hand   Wie herstelt / wie is verantwoordelijk
 De gordijnen kunnen niet open omdat de rail kapot is     
 De huurder
 De zijkant van de gordijnbak is stuk of ontbreekt  De huurder

 

Copyright 2018 by DotNetNuke Corporation - Privacybeleid